سایت بهترین ابزار


 
چهار شنبه 17 دي 1395 ساعت 21:56 | بازديد : 1 | نويسنده : . | ( نظرات 0 )
سرد مزاجي در آقايان و راه درمان

 

http://s4.picofile.com/file/8182397276/%D8%B3%D8%B1%D8%AF_%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AC%DB%8C_%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86.jpg

سرد مزاجي در آقايان و راه درمان

گاهي آقايان از روابط جنسي سرد ميشوند .چرا؟

چرا بايد سر كنندهاي جنسي مردان را بدانيم :
مردان موجوداتي هستند ذاتا خشن، دليل اين خشن بودن را ميتوان در تاريخ جستجو كرد، وقتي كه مردان از قديم الايام ( نه حالا در عصر فمنيسم ! ) وظيفه داشتند تا كارهاي سخت را انجام بدهند، درنتيجه نياز به روحيه و جسمي خشن داشتند تا بقا بشريت حفظ شود، چون اگر اين نبود و مردان با زنان يكسان بودند، ديگر هيچ خانه اي ساخته نميشد، هيچ غذايي شكار نميشد و تا به الان نسل بشريت به احتمال زياد منقرض ميشد ! لذا ميبينيم كه اين ويژگي خشن بودن، ويژگي مثبتي است و براي حفظ بقا و تكامل بشريت بايد در كنار روحيه آرام زنان قرار گيرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۱۸ دى ۱۳۹۵
 

دانلود آهنگ شاد براي رقص عروس و داماد , آهنگ شاد عروسي 2015 , دانلود آهنگ شاد عروسي قديمي , آهنگ شاد عروسي 94 , آهنگ رقص عروس , دانلود آهنگ شاد 94 براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي 95 , دانلود آهنگ شاد براي ماشين , دانلود آهنگ شاد براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي جديد , دانلود آهنگ شاد 95 براي رقص , آهنگ رقص ايراني mp3 , آهنگ خيلي شاد براي رقص , آهنگ شاد عروسي 2016



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۱۸ دى ۱۳۹۵

دانلود آهنگ شاد براي رقص عروس و داماد , آهنگ شاد عروسي 2015 , دانلود آهنگ شاد عروسي قديمي , آهنگ شاد عروسي 94 , آهنگ رقص عروس , دانلود آهنگ شاد 94 براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي 95 , دانلود آهنگ شاد براي ماشين , دانلود آهنگ شاد براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي جديد , دانلود آهنگ شاد 95 براي رقص , آهنگ رقص ايراني mp3 , آهنگ خيلي شاد براي رقص , آهنگ شاد عروسي 2016



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۱۸ دى ۱۳۹۵
 

دانلود آهنگ شاد براي رقص عروس و داماد , آهنگ شاد عروسي 2015 , دانلود آهنگ شاد عروسي قديمي , آهنگ شاد عروسي 94 , آهنگ رقص عروس , دانلود آهنگ شاد 94 براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي 95 , دانلود آهنگ شاد براي ماشين , دانلود آهنگ شاد براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي جديد , دانلود آهنگ شاد 95 براي رقص , آهنگ رقص ايراني mp3 , آهنگ خيلي شاد براي رقص , آهنگ شاد عروسي 2016



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۱۸ دى ۱۳۹۵
 
   

دانلود آهنگ شاد براي رقص عروس و داماد , آهنگ شاد عروسي 2015 , دانلود آهنگ شاد عروسي قديمي , آهنگ شاد عروسي 94 , آهنگ رقص عروس , دانلود آهنگ شاد 94 براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي 95 , دانلود آهنگ شاد براي ماشين , دانلود آهنگ شاد براي رقص , دانلود آهنگ شاد عروسي جديد , دانلود آهنگ شاد 95 براي رقص , آهنگ رقص ايراني mp3 , آهنگ خيلي شاد براي رقص , آهنگ شاد عروسي 2016



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود نوحه و مداحی های جدید سال 1391

دانلود مداحی جدید محرم 91 از حاج محمود کریمی

دانلود جلسه عزاداری شب اول محرم 91 از حاج محمود کریمی - هیئت ثارالله مسجدالهادی(ع)

روضه حضرت مسلم (ع)

خونه هامون سیاه پوشه ( زمینه )

ای بی کرانه من عاشقانه ( واحد )

ای که به عشقت اسیر ( تک )

بخشودگی اهل گنه در صف محشر ( شور )

ای کشته دور از وطن ( شور )

منبع : سایت ذاکرین



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود مداحی های جدید محرم 1391 از کربلایی جواد مقدم

دانلود مداحی شب اول محرم 91 از کربلایی جواد مقدم

شمع رخ تو دیدیم پروانه شدیم رفت ( شور )

 برام رقم می خوره زیباترین سرگذشت ( شور )

کرب و بلا نبر ز یادم ( شور )

عیسی اگر در آخر عمرش به عرش رفت ( شعرخوانی )

منبع : سایت ذاکرین



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۱۸ دى ۱۳۹۵

اعمال مشترکه شبهاى قدر

http://mazhaby.persiangig.com/Jpeg/Ghadr.jpg

شب نوزدهم اوّل شبهاى قدر است و شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى شوند و به خدمت امام زمان علیه السلام مشرّف مى شوند و آنچه براى هرکس مقدّر شده است بر امام زمان علیه السلام عرض مى کنند و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است یکى آنکه در هر سه شب باید کرد و دیگر آنکه مخصوص است به هر شبى امّا اوّل پس ‍ آن چند چیز است :

اوّل غسل است علاّمه مجلسى فرموده که غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب کردن بهتر است که نماز شام را باغسل بکند .

دوّم دو رکعت نماز است در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله است که از جاى خود برنخیزد تا حقّ تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد ((الخبر))

سوّم قرآنمجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِکِتابِکَ

خدایا از تو خواهم به حق کتاب

الْمُنْزَلِ وَما فیهِ وَفیهِ اسْمُکَ الاْکْبَرُ وَاَسْماَّؤُکَ الْحُسْنى وَما یُخافُ

فرستاده شده ات و آنچه در آنست که در آن است نام بزرگت و نامهاى نیکویت و آنچه بدانها ترس

وَیُرْجى اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ عُتَقاَّئِکَ مِنَ النّارِ

و امید شود که قرارم دهى از زمره آزاد شدگانت از دوزخ

پس هر حاجت که دارد بخواهد .


چهارم آنکه مُصحَف شریف رابگیرد و بر سر بگذارد و بگوید :

اَللّهُمَّ بِحَقِّ هذَا الْقُرْآنِ وَبِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ وَبِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فیهِ وَبِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ

خدایا به حق این قرآن و بحق آنکس که او را بدان فرستادى و بحق هر مؤ منى که در این قرآن مدحش کرده اى و بحقى که تو بر ایشان

فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ                 پس ده مرتبه بگوید                      بِکَ یا اَللّهُ         و ده مرتبه          بِمُحَمَّدٍ

دارى زیرا کسى نیست که حق تو را بهتر از خودت بشناسد* * * * * * * * بحق خودت اى خدا     * * * * * *   بحق محمدصلى الله علیه و آله

و ده مرتبه      بِعَلی           و ده مرتبه         بِفاطِمَةَ         و ده مرتبه           بِالْحَسَنِ     و ده مرتبه         بِالْحُسَیْنِ

* * * * بحق على علیه السلام * * * * بحق فاطمه سلام الله علیها * * * *بحق حسن علیه السلام * * * * بحق حسین علیه السلام

و ده مرتبه بِعَلِىّ بْنِ الْحُسَیْنِ    و ده مرتبه          بُمَحَمَّدِ بْنِ عَلِی          و ده مرتبه   بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ

* * * * بحق على بن الحسین علیه السلام * * * * بحق محمد بن على علیه السلام * * * * بحق جعفر بن محمدعلیه السلام

 و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ                 و ده مرتبه              بِعَلِىِّ بْنِ مُوسى       و ده مرتبه

 * * * * * بحق موسى بن جعفرعلیه السلام * * * * * * بحق على بن موسى علیه السلام * * * *

بِمُحَمَّدِبْنِ عَلِی                 و ده مرتبه               بِعَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ   و ده مرتبه         بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِی

بحق محمد بن على علیه السلام * * * * بحق على بن محمدعلیه السلام * * * * بحق حسن بن على علیه السلام

و ده مرتبه            بِالْحُجَّةِ

* * * * به حق حضرت حجت علیه السلام

پس هر حاجت که دارى طلب کن .

پنجم زیارت کند امام حسین علیه السلام را در خبر است که چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا مى کند از بُطنان عرش که حقّ تعالى آمرزیده هر که را که به زیارت قبر حُسین علیه السلام آمده .

ششم احیا بدارد این شبها را همانا روایت شده هرکه احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هرچند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى کوهها وکیل دریاها باشد .

هفتم صد رکعت نماز کند که فضیلت بسیار دارد و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند

هشتم بخواند:

اَللّهُمَّ اِنّى اَمْسَیْتُ لَکَ عَبْداً داخِراً لا اَمْلِکُ لِنَفْسى نَفْعاً وَلا ضَرّاً وَلا

خدایا من شام کردم در حالى که بنده خوارى هستم که مالک سود و زیانى براى خویش نیستم و نتوانم

اَصْرِفُ عَنْها سُوَّءاً اَشْهَدُ بِذلِکَ عَلى نَفْسى وَاَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ

از خویشتن پیش آمد ناگوارى را بازگردانم و این مطلبى است که من آن را بر خویش گواهى دهم و به ناتوانى

قُوَّتى وَقِلَّةِ حیلَتى فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْجِزْ لى ما

خود و بیچارگیم در برابرت اعتراف دارم پس درود فرست بر محمد و آل محمد و وفا کن برایم بدانچه

وَعَدْتَنى وَجَمیعَ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ

بر من و همه مؤ منین و مؤ منات وعده فرمودى از آمرزش در این شب

وَاَتْمِمْ عَلَىَّ ما اتَیْتَنى فَاِنّى عَبْدُکَ الْمِسْکینُ الْمُسْتَکینُ الضَّعیفُ

و تمام کن بر من آنچه را به من دادى زیرا که من بنده بینواى مستمند ناتوان تهیدست

الْفَقیرُ الْمَهینُ اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْنى ناسِیاً لِذِکْرِکَ فیما اَوْلَیْتَنى وَلا [غافِلاً]

خوار توام خدایا قرار مده مرا فراموشکار از یاد خویش در آنچه به من انعام فرمودى و نه غافل از

لاِِحْسانِکَ فیما اَعْطَیْتَنى وَلا ایِساً مِنْ اِجابَتِکَ وَاِنْ اَبْطَاَتْ عَنّى

احسانت در آنچه به من عطا کردى و قرارم مده ناامید از اجابت خویش و اگرچه دیرزمانى طول کشد

فى سَرّاَّءَ اَوْ ضَرّاَّءَ اَوْ شِدَّةٍ اَوْ رَخاَّءٍ اَوْ عافِیَةٍ اَوْ بَلاَّءٍ اَوْ بُؤْسٍ اَوْ

چه در خوشى و چه در سختى در دشوارى یا در آسایش در تندرستى یا گرفتارى در تنگدستى یا

نَعْماَّءَ اِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاَّءِ

در نعمت براستى تو شنواى دعایى

و این دعا را کفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده که در این شبها مى خوانده در حال قیام و قعود و رکوع و سجود و علاّمه مجلسى (ره ) فرموده که بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤ من زنده و مرده ایشان است و اَذْکار و صلوات بر محمد و آل محمدعَلیهمُ السلام آنچه مقدور شود و در بعضى از روایات وارد شده است که دعاء جوشن کبیر را در این سه شب بخوانند فقیر گوید که دعاء جوشن در سابِقْ گذشت و روایت شده که خدمت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله عرض شد که اگر من درک کنم شب قدر را چه از خداوند خودبخواهم فرمود عافیت را .

 اعمال مخصوصه شبهاى قدر

اعمال شب نوزدهم

و امّا دوّم یعنى اعمال مخصوصه این شبها پس اعمال شب نوزدهم چند چیز است :

اوّل صد مرتبه اَسْتَغْفِرُاللّهَ رَبّى وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ  .

دوّم صد مرتبه اَللّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ .

سوّم بخواند دعاء یا ذَاالَّذى کانَ را که در قسم چهارم گذشت .

چهارم بخواند:

اَللّهُمَّ اْجْعَلْ فیما تَقْضى وَتُقَدِّرُ مِنَ الاْمْرِ الْمَحْتُومِ

خدایا قرار ده در آنچه حکم کرده و مقدر فرموده اى از سرنوشت حتمى

وَفیما تَفْرُقُ مِنَ الاْمْرِ الحَکیمِ فى لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَفِى الْقَضاَّءِ الَّذى لا

و در آنچه جدا کنى از فرمان حکیمانه ات در شب قدر و در آن قضا و قدرى که برگشت و

یُرَدُّ وَلا یُبَدَّلُ اَنْ تَکْتُبَنى مِنْ حُجّاجِ بَیْتِکَ الْحَرامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ

تغییر و تبدیلى ندارد که نام مرا در زمره حاجیان خانه محترمت (کعبه ) بنویسى آنان که حجشان

الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمُ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئاتُهُمْ وَاجْعَلْ

مقبول و سعیشان مورد تقدیر و گناهانشان آمرزیده و کردار بدشان بخشوده شده است و قرار ده

فیما تَقْضى وَتُقَدِّرُ اَنْ تُطیلَ عُمْرى وَتُوَسِّعَ عَلَىَّ فى رِزْقى

در آنچه مقدر فرموده اى که عمر مرا طولانى کرده و روزیم را وسیع گردانى

وَتَفْعَلَ بى کَذا وَکَذا    و به جاى این کلمه حاجت خود را ذکر کند

و درباره ام چنین و چنان کنى


اعمال شب بیست و یکم

فضیلتش زیادتر از شب نوزدهم است و باید اعمال آن شب را از غسل و احیاء و زیارت و نماز هفت قُل هُوَالله و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و دعاى جوشن کبیر و غیرها در این شب به عمل آورد و در روایات تاکید شده در غسل و احیاء و جدّ و جهد در عبادت در این شب و شب بیست و سیّم و آنکه شب قدر یکى از این دو شب است و در چند روایت است که از معصوم سؤال کردند که معیّن فرمایید که شب قدر کدامیک از این دو شب است تعیین نکردند بلکه فرمودند ما اَیْسَرَ لَیْلَتَیْنِ فیما تَطْلُبُ یا آنکه فرمودند ما عَلیْکَ اَنْ تَفعَلَ خیرا فى لَیلَتَیْنِ و نَحْوُ ذلِکَ وَقالَ شَیْخُنَا الصَّدُوق فیما اَمْلى عَلَى الْمَشایِخِ فى مَجْلِسٍ واحِدٍ مِنْ مَذْهَبِ الاِْمامِیَّةِ وَ مَنْ اَحْیى هاتَیْنِ اللَّیْلَتَیْنِ بِمُذاکَرَةِ الْعِلْمِ فَهُوَ اَفْضَلُ

اعمال شب بیست و سوم:

۱) خواندن سوره‌های مبارک عنکبوت، روم و دخان
۲) هزار مرتبه خواندن سوره‌ی قدر
۳) خواندن دعاهای جوشن‌کبیر، مکارم‌الاخلاق و افتتاح
۴) خواندن دعای فرج
۵) خواندن ۸ رکعت نماز و طلب استغفار و دعا برای خلق خدا



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

نماز ظهر عاشورا به روایت شعر فارسی 


نام و یاد هیچ انسان و یا رویدادی بی جهت در حوزه ادب هیچ ملتی وارد نمی شود و گذر زمان معیار خوبی برای دوام و بقا و یا حذف و هدم یک انسان یا یک رویداد است؛ از دیگر سو میزان عظمت و منزلت هر حادثه و رویدادی به اندازه فضیلت وبزرگی آن است و از این روی حوادث و اتفاقاتی که متعلق به اهل بیت علیهم السلام است شایسته والاترین تکریم و تعظیم هاست.
تجلیل از مقام شامخ امام حسین(ع) تجلیل و تکریم انسان های وارسته، ایمان، تقوا، علم، ادب، شجاعت، ایثار، جهاد، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلام، مکارم اخلاق است و تشکیل ذکر و محافل آن امام همام از جمله شعائر الهی است که نشانه پاکی و تقوای قلوب است و تثبیت کننده آن «و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب» (حج، ۳۲)
از مصادیق شعائرالله که هم چون رودی سرشار درجان مؤمنان واقعی روان گردیده و باغستان اندیشه و گلستان دل های حق جویان را آبیاری نموده و به آن شادابی و سرزندگی می بخشد و افسردگی و پژمردگی را از آن می سترد نماز است. نماز زداینده زنگارهای غفلت از آیینه های دل و جان انسان و یادآور گفتار انسان با خدای سبحان است و نهضت عظیم عاشورا واقعه ای است که قرن ها و قرن ها همچون نگینی درخشان بر تارک گران قدر ادبیات درخشیده است و چه بسیار شاعران نکته سنجی که به سبب ارادت به پیشگاه مقدس حضرت امام حسین بن علی(ع) اشعار فراوانی در مدح و منقبت و ستایش آن حضرت و رویداد عزیز سروده اند و براساس این شور و عشق آسمانی نه تنها هیچ نقطه پایانی وجود نداشته، بلکه همواره تابنده تر شده است.

به تحقیق می توان ادعا کرد که تاکنون در خصوص هیچ حادثه ای به سان کربلا و واقعه عاشورای حسینی به این حد اثر هنری و بدیع خلق نشده است و گذر زمان نه تنها نتوانسته است گرد نسیان و فراموشی بر آن رویداد عظیم بکشد، بلکه نور مشعشع آن همه جا و همه را پرتوافشانی می کند که در این میان نماز ظهر عاشورای حسین بن علی(ع) در آن هنگامه آتش و خون و در مرز میان کفر و ایمان و عشق و ایثار موضوعی شگفت آور و خارق العاده مورد تحسین و تمجید سخن سرایان چیره دستی قرار گرفته است و شاعران اهل ذوق و ارادت همواره با بیانی زیبا و سرشار از ارجمندی و خلوص صادقانه به آستان حسینی به ترسیم و توصیف نماز ظهر عاشورا پرداخته اند. عشق و ارادت حسین بن علی(ع) شهید به نماز، آن قدر زیاد است که روز عاشورا به هنگام آخرین وداع با اهل بیت مکرم و معززش خطاب به خواهر بزرگوارش حضرت زینب کبری(س) می فرمایند: «خواهرم، هیچ گاه مرا در نافله شب فراموش نکن» (زینب بنت الامام امیرالمؤمنین(ع)، صفحه۱۷). اما نهضت حسینی و نماز ظهر عاشورا دارای مضامین بدیع و والا و سرشار اززیباترین جلوه های آسمانی حی ذات باری تعالی است این نماز، آمیخته ای ازحماسه، دین خواهی، آرمان گرایی، شور، شعور، حقانیت، تعهد و همه فضایل الهی در آن هنگامه پرغوغاست که از زبان عزیزی ملکوتی بیان و به سوی والاترین معارج کمال پیش می رود و پاسخ «ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» خداوندی است.
در این مقال به ابیاتی که حاکی و راوی و متذکر این رویداد است اشاره می گردد


¤ غلامرضا سازگار
ناله و فریاد و سوز و شور و درد اهل رازم/ من نمازم، من نمازم، من نمازم، من نمازم.
با صلوات و با قیام و با قعود و با قنوتم/ تا قیامت هرچه دارم، باز مدیون حسینم.
¤ ماهر اصفهانی
یک جهان عشق و فداکاری و مهر و عاطفت
جلوه گر شد در نماز ظهر عاشورای تو
¤ رضا خیری
سرور آزاد تویی، لاله و شمشاد تویی
تا ابد در افق عاطفه فریاد تویی
چون به احیای نماز است قیام تو حسین(ع)
من فدای عطش سرخ کلام تو حسین(ع)
¤ حبیب الله خباز
چون در نبرد کربلا عرصه گشت تنگ
با تیغ و تیر و سنگ گرفتی ادامه جنگ
از خون زمین ماریه گردید لاله رنگ
ز آینه نماز چو باید زدود زنگ
گفتا یک از رجال، که وقت نماز شد
باید از این فریضه کنون سرفراز شد
¤ حسین رزمجو
نماز ظهر عاشورای آن پاک
که بر شد از زمین تا اوج افلاک
¤ کریمی مراغه ای
نازم به عاشقی که در عشق باز کرد
در خاک و خون تپیدن او کشف راز کرد
تا هر بشر بداند اهمیت نماز
با خون وضو گرفت و شروع نماز کرد
¤ زهرا صفایی
ترک سجاده و نماز نکرد
گرچه از جان بریده بود حسین(ع)
¤ اسماعیل رفاهی
سرور و سالار دشت کربلا
با نمازی کار صد اعجاز کرد
¤ صالح محمدی
از کربلای مقدس می آید آوای مردی
آوای نورانی او «انی احب الصلوه » است
¤ یاور همدانی
نیایش را که با صوت جلی خواند
صفای سینه صافی دلی خواند
چه شوری ظهر عاشورا به پا کرد
نمازی که حسین بن علی(ع) خواند
¤ علی وحید دستگردی
اگر از کربلا یاد آری ای دوست
نمازت را سبک نشماری ای دوست
¤ نیلوفر صفایی
در سایه قنوت تو راه نجات ماست
از آخرین نماز تو، دین خدا به پاست
¤ سید حجت زاده
جهد کن بر نماز اول وقت
این پیام شهید عاشوراست
دانی پیام شاه جگر تشنگان چه بود
در تنگنای حادثه کربلا، نماز
¤ کامران شرفشاهی
قامت به نماز ظهر عاشورا بست
آموخت به ما نماز را اول وقت
¤ سیف الله خادمی
آن تابش بی غروب در پهنه دشت
از معرکه کرب و بلا باز نگشت
بگذشت زهر چه داشت حتی سروجان
اما زنماز خویش هرگز نگذشت
¤ محمدرضا گلدسته
هر چه در راز و رمز عاشوراست
حرف اول نماز ظهر عاشوراست
ای که دل تا همیشه دلبر توست
عشق بازی نماز آخر توست
در نمازت به خون وضو کردی
با خدا سیر گفت وگو کردی
¤ مرتضی عصیانی
ظهری که نماز عشق برپا کردی
دین را زقیام خویش احیا کردی
آن روز تو خود سران خودباور را
با خون گلوی خویش رسوا کردی
¤ کاظم جیرودی
قیامت قامتی قامت به پا کرد
به میثاق خدای خود وفا کرد
کنار لاله های باغ ایثار
نماز عشق را در خون ادا کرد
¤ حبیب چایچیان (حسان)
ولی والاترین معراج عشقم
نماز ظهر عاشورای من بود
¤ محمود شاهرخی
تا با نماز ظهر تو گردد قبول حق
شد سجده گاه اهل یقین خاک پای تو
و...


و در پایان باید گفت:
نماز ظهر عاشورای حسینی دعوتی بود فراتر از زمان و مکان و راز بزرگ این نماز تکیه بر این نکته ظریف است که روح مقاومت و ایثار و انگیزه جان نثاری و جانبازی در جهاد بدون ارتباط با مبدا هستی پدید نخواهد آمد و این ایمان قاطع حسین بن علی(ع) بود که... استعینوا بالصبر والصلوه » و بی شک در راس تمامی فضایل، نماز این نردبان صعود انسانی به عالم والا و بالا جایگاهی ممتاز دارد و بی جهت نیست که در زیارت نامه آن امام همام می خوانیم... «اشهد انک قد اقمت الصلوه و آتیت الزکوه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر».

علی خوشه چرخ آرانی
روزنامه کیهان ( www.kayhannews.ir)



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۱۸ دى ۱۳۹۵

کربلا، جاری در زمان و مکان

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشینه مبارزه حق و باطل به تاریخ پیدایش انسان بر مى گردد؛ زیرا این تقابل ازهمان پیدایش انسان ها آغازشد: یک سو ستم ها، حق کشى ها و جنایت ها به نمایش گذاشته شده اند و در سوى دیگر عدالت، حق و انسانیت ظهور نموده اند. پرچمداران بدى ها رهبران ستمگر و قانون شکن بوده اند که به عدالت کشى کمر همت بسته و در راه رسیدن به منافع و قدرت، از هیچ جنایتى دریغ نمى کردند. در سوى دیگر طلایه داران خوبى ها رهبران الهى بوده و دو جبهه حق و باطل همیشه درتقابل و مبارزه بوده اند.
جملات: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» نشان دهنده پیوستگى و تداوم جبهه درگیرى حق و باطل در همه زمان ها و مکان ها است.
در حادثه کربلا بار دیگر مبارزه حق و باطل تکرار شد و امام حسین(ع) به منظور دفاع از دین، آزادى و عدالت قیام نمود و همه خوبى ها را به نمایش گذاشته و قیام او نماد همه زیبایى ها است.
در آن سوى حادثه یزید و یزیدیان قرار دارند که همه زشتى ها و بدى ها به نمایش گذاشتند.
امام حسین(ع) در برابر بیعت خواستن یزید فرمود: «ناپاک ناپاک زاده مرا بین دو چیز: شمشیر و ذلت مخیّر نموده است، امّا ذلّت از ما دور است».1
امام حسین(ع) در جاى دیگر از درگیرى حق و باطل سخن به میان آورده و به دفاع از حق گرایى و باطل زدایى پرداخت: «ألا ترون إلى الحق لا یعمل به و إلى الباطل لا یتناهى عنه...».2
یکی از پیام های قیام امام حسین (علیه السلام) این است که مبارزه حق و باطل اختصاص به زمان و مکان خاصی نداشته و هر گاه حق و آزادی و دین در خطر باشند باید قیام نمود،بر این اساس در هر زمانى که آزادى خواهان در برابر آزادى ستیزان قرار مى گیرند و شعار «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» تکرار مى شود. از این رو امام راحل فرمود: «این کلمة «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یک کلمه بزرگى است... همه روز باید ملّت ما این معنا را داشته باشد که امروز، روز عاشورا است و ما باید مقابل ظلم بایستیم ... قضیّه کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند نفرى و یک سرزمین کربلا نبوده، همة زمین ها باید این نقش را ایفا کنند».3.
هم چنین امام خمینی(س) در شکل گیرى قیام و هشت سال دفاع مقدس از قیام عاشورا الهام گرفته، هر روز را عاشورا خواند: « امروز روز عاشوراى حسینى است. امروز ایران کربلا است. حسینیان آماده باشید».4
امام قیام علیه رژیم شاه را نیز تقابل حق وباطل خواند وایران را کربلا وروزهای قیام را روز عاشورا دانست: «هفده شهریور، مکرّر عاشورا و میدان شهدا مکرّر کربلا و شهداى ما مکرّر شهداى کربلا و مخالفان ما مکرّر یزید و وابستگان او هستند».5
امروزه قیام مردم فلسطین علیه اسرائیل نیز نمادی لز تقابل حق و باطل است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
پی نوشت ها:
1 لهوف، ص 57؛ نفس المهموم، ص 931؛ مقتل خوارزمی،‌ج 2،‌ص 7.
2 حیاه الامام الحسین، ج 3، ص 98؛ بحارالأنوار،‌ج 44، ص 387.
3 صحیفة نور، ج 9، ص 202.
4 صحیفة نور، ج 2، ص 195.
5 همان،‌ ج 9، ص 57.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ]